A Kiskunfélegyházi Dózsa György Általános Iskolában 1980 szeptembere óta folyik oktató-nevelő munka 8 évfolyamon, 16 osztályban.

Jól felkészült és hivatása iránt elkötelezett tanári közösségünk gondoskodik arról, hogy az itt tanuló gyerekek képességeiknek, érdeklődésüknek és személyiségüknek megfelelően fejlődhessenek.

Meggyőződésünk, hogy a képességek kibontakoztatását, a személyiségfejlődést segítheti, ha a tanulók jól érzik magukat az iskolában, ezért fontosnak tartjuk a gyermekbarát, szeretetteljes légkör kialakítását és megtartását.

Az alapozó szakaszban elsődleges célként fogalmazzuk meg az olvasás-írás-számolás alapkészségeinek biztos kialakítását. Első évfolyamtól a tantervi keretek között tanítjuk az idegen nyelvet – angol, német tekintetében. A 2023/2024-es tanévtől kapott engedélyt intézményünk a tagozatos nyelvoktatás bevezetésre. A 8. évfolyam végére tanulóink nagy számban tesznek alapfokú nyelvvizsgát, ami jól segíti az idegen nyelvi kommunikációjukat. Iskolánkban nagy szerepet szánunk a matematika oktatásának, a matematikával kapcsolatos természettudományos és informatikai képességek fejlesztésének. Ötödik évfolyamtól a matematikát emelt szinten, csoportbontásban oktatjuk.

Egyik dinamikusan fejlődő szakterületünk az informatikán belül a 3D nyomtatás és a hozzá kapcsolódó szoftverek használata. Két informatika szakkörünk is van. Szükségesnek látjuk a programozással kapcsolatos készségfejlesztő tevékenységek életkornak megfelelő biztosítását. Ehhez a LEGO-t hívjuk segítségül. Komolyabb kihívást jelenthet a téma iránt elkötelezett tanulóknak az MBot robot megismerése. A technikaoktatást azért tartjuk fontosnak, hogy a kézügyességgel rendelkező tanulóink számára betekintést nyújthassunk a különféle szakmákba.

A testnevelés órák keretében diákjaink néptáncoktatásban részesülnek Kátai Tibor néptáncoktató, táncművész és koreográfus vezetésével. Az általa tartott órákon a néptáncon kívül népi játékokkal, népszokásokkal, néphagyományokkal is megismerkednek tanulóink.

Évről évre tapasztaljuk, hogy egyre több a gerincbántalmakkal és tartási gondokkal küszködő kisgyermek. Régi vágyunk, hogy e problémákra is kínáljunk megoldást diákjainknak. Szurmikné Mészáros Anita révén gyógytestnevelői végzettségű pedagógussal is rendelkezünk. Ezért a testnevelésórákat gerinctorna, hátizomerősítő gyakorlatok is színesítik.

A legtöbb kisdiák szereti az állatokat, szívesen teremt velük kapcsolatot, a kutyán keresztül a legzárkózottabb gyermekhez is közel kerülhetünk. Mészáros Edit kutyával asszisztált órája ezáltal segíti beilleszkedésüket is az iskolai életbe, valamint az általunk nagyon fontosnak tartott felelős állattartás kialakítását is.

Pályaorientációs felkészítő tevékenységünk során szoros kapcsolatot ápolunk a város középfokú intézményeivel. Rendszeresen felkérjük képviselőiket, a náluk tanuló volt diákjainkat szakmabemutatók tartására. A 8. évfolyam végén kialakított vizsgarendszerünk szintén támogatja a pályaválasztást. A felkészülés folyamán tanulóink rendszerezik a nyolc év alatt szerzett tudásukat, és tapasztalatokat szerezhetnek a vizsgahelyzet kezelésében. Intézményünk felvételi mutatói kiemelkedőek. A tanulóink döntő többségét az első helyen megjelölt középiskolába veszik fel.

A tanórán kívüli tevékenységek során kiemelten fontosnak tartjuk az élményjellegű szakkörök tartását. Tanulóink például részt vehetnek a Chipegető iskolaújság szerkesztésében, fejleszthetik logikai és matematika képességeiket a Gondold meg és a játékszakkör keretében, kiaknázhatják a kézügyességükben rejlő lehetőségeket a rajzszakkörön, az életre neveli őket az Ügyes kezek szakköre.

Iskolánkban iskolagaléria is szolgálja a művészeti nevelést. Iskolagalériánkban felnőtt alkotók és tanulóink munkáit is bemutatjuk. Vannak állandó és időszakos kiállításaink is.

Fontosnak tartjuk diákjaink olvasóvá nevelését, ezért író-olvasó találkozókat szervezünk. A gyerekek ilyenkor egy rendhagyó irodalomóra keretein belül ismerkedhetnek kortárs szerzőkkel.

Diákjaink szociális érzékenyítése érdekében rendszeresen részt veszünk különféle jótékonysági felhívásokban.

Az empirikus ismeretszerzés keretében erdei iskolát szervezünk, a Határtalanul pályázat keretében pedig Erdélybe látogatunk.

Az iskola pedagógiai programjában nélkülözhetetlen szerepet kap a felzárkóztatás és a tehetséggondozás. Diákjaink szép helyezéseket érnek el tanulmányi versenyeken. Eredményeiket rendszeresen közzétesszük honlapunkon, az iskola facebook oldalán és helyi médiában. Arra törekszünk, hogy minden diákunk megtalálja azt a tevékenységet, amely révén sikerélményhez jut, és képességeit a legoptimálisabban kibontakoztathatja.

Intézményünkben fokozott figyelmet fordítanak a pedagógusok azokra a gyermekekre, akik valamilyen részképesség zavarral, fogyatékkal, fejlődési rendellenességgel küzdenek. A szakértői bizottság véleményének szem előtt tartásával igyekeznek az érintett gyermekek fejlődését segíteni.

A szülőkkel való kapcsolattartás nagyon lényeges eleme az iskolai életnek. A pedagógiai programban megjelölt fórumokon túl, az intézmény nevelői bármikor meghallgatják a felmerülő szülői kéréseket, problémákat.

Intézményünk sikerének, zavartalan működésének záloga a szoros, harmonikus munkakapcsolat a szülőkkel, a fenntartóval, valamint a települési önkormányzattal.